5 Eylül 2007 Çarşamba

İthal damat- İthal gelin

itimat
06.03.2006, 18:41

İthal damat- İthal gelin

-- Bazı arkadaşlar avrupaya damat veya gelin olarak geliyorlar...Bazıları da onları küçümsemek için İthal damat- İthal gelin diyor...Bu durumdan o arkadaşlar rahatsızlık duyuyorlar....Bir arkadaş şöyle dedi;- Hocam bu durumda onlara ne cevap vermeliyiz...?Bende dedim ki;- Arkadaşlar üzülmenize gerek yok.. Aslında gurur duymalısınız... Bu durumdan gocunmamalısınız.... Unutmayın ki ithal edilen mal kaliteli maldır... Sizde bu kalite görülmüş olmalı ki ithal edilmişsiniz....


-- Ben bu dediğinize katılmıyorum şahsen yani her avrupaya damat giden kalite mal mı oluyor hiç sanmıyorum

-- tabiki katılmak durumunda değilsin...kalitesiz çıkabilir... fakat ithal edilirken kalitesiz diye ithal edilmiyor sanırım...

-- aynen bende biraz sasirdim simdi ...

1. "ithal damat" sözü kötü birsey oldugunu bilmiyordum bile

2. semaNur un sitemi de sasirtti... burada dogmus büyümüs okumus egitim görmüs biri olarak hic kücümsemedim tr den gelen hemcinslerimi..küsümceyen de tanimiyorum acikcasi..hic tanimadim...tam aksine..onlar icin cok dua ederim ben ..(annem iki ay pespese tr de kaldigindan beri ilk kez...hasretlik ne demekmis anladim...)...Allah yardimcilari olsun..bir yar pesine ...tüm aileden uzak ...aylari iple ceker durumda...ki eger maddiyat izin veriyorsa..gidip ailemi görcem hayaliyle yasamak...kimbilir seneye tekrar gidildiginde ...anne baba sag mi halen? kimbilir her geri dönüldügünde tr den izinden...son vedalasma..helallesme mi ..yoksa tekrari nasip olacakmi... hic gurbetlik yasamadim ama ..gurbetlik cekenler icin cok dua ederim...3. damat beyler icin denilenler..simdi söyle eskiden pasaport icin gelmek isteyenler vardi...yokmuydu ? kendimizi kandirmayalim vardi..nerden mi belli oluyordu?...ya resmen "su kiz olmazsa bu kiz...dul bekar farketmez" denerek yola cikiyordu ama sanirim artik böyle bir niyeti takip eden herkeste ..almanyanin ekonomie durumundan haberdardir...? simdi gelenler (son bes yildir en azindan -bence-) ya gercekten sevdikleri icin..yada akraba evliliklerden dolayi geliyorlar...ve bircogunun sonraki aile yasantisini biliyorum..masaAllah..burada büyüyen onca genc sokaklarda dolasirken yillarca issiz issiz...geldikleri senesi bir ise giriyor calisiyorlar..ben onlari caliskan ve disziplinli ..kültürlü olarak tanidim...
dicem..yok ithalmis yok yerliymis..ne farkeder...Allah hepsini helalleriyle iki cihanda mesud etsin..AMIN..

-- Bismillah...Gönül işinin kalitesimi olur:)Adam yurt dışında kız burada.Evlenince mecburen eşide onunla olacak.Kalitelik bir durum değil mecburiyet var.Erkekler ise daha çok Avrupa ülkelerine iş münasebeti ile kapak atmak için yurt dışından biri ile evleniyorlar.Bunlar kaliteli olsa bu ülkede iş bulurlardı zaten:)Kaliteninde tanımını yapmak gerekir.Buradaki kalite kelimesi kişinin karakterini değerlendirmeye matuf değil kişisel becerilerini değerlendirmek için kullanılmıştır.Evlenip yurt dışına gitmek kalite yada kalitesizlik ekseninde değerlendirilemez.
vesselam

-- agzina diline parmaklarina saglik hemsire baci ne güzel anlatmissin.....köylü oldugum icin söylüyorum almanci birisi kiz istemeye gittiginde damat kel mi topal mi bakmazlar,hem kendini hemde bizi kurtarir diye verirlerdi nede olsa almanci diye...cevremde örnekleri cok....ben buna cok üzülüyorum......yasamak almanyaya has degilki....her seyin var agzinin tadi yok neye yarar...önemli olan almanya degil mutlu olmak.
selam ve dua ile

-- cok dogru bende america'da izlemlerime gore erkekler ozellikle gidip turkiyeden evleniyor biraz zaman sonra bosaniyorlar cok uzucu olaylar oluyor yaaaa allah akil fikir versin boylelerine....

-- ilginç bir konu.... üzüldüm doğrusu...

-- SLM.ilk evlilik ALLAH cc' nun emri Peygamber (SAV)' in kavli üzere yuvalar kurulmayıp, gelecekte iş, aş uğruna kurulan yuvaların sonu elbette ayrılık ve hüsranlık olur.İnsanlarımız sadece dünyalık düşündükleri için kurulan yuvaların sonuda hüsranlık oluyor vesselam

-- aleyküm selam..cok dogru..her konuda oldugu gibi evlilik konusunda da bilincli hareket etmek cok önemlidir gelecek icin...

-- kendi yasadiklarima ve cevremde gördüklerime binaen sunu söyleyebilirimki kendini bir heves ve köseyi kolay dönme istegiyle yurt disina ithal ettirmek isteyen cok insan var...belki bunlarin sayisi eskiden daha cok olmus olabilir... ama sayilari azalsada hala mevcutlar...arkadaslar tarafindan denildigi gibi bir cogu türkiyede evlenip eslerini buraya getirdikten sonra bosanabiliyorlar...bunun sebebleri coktur... bunlardan bir taneside... ithal ettikleri kisinin baska birine asik olmasidir... ne kadar acida olsa...ithallerin sayisinin azalmis olmasinin sebepleri bana göre:
1: yurt disinin nasil bir sey oldugunun, schlaraffenland olmadiginin ortaya yayilmis olmasi, haberlerde yurt disindaki ülkelerin ekonomi problemleri cokca mevcut
2: yurt disina artik eskisi gibi kolay gidilmiyor.. malumunuzdur türk milleti istenilmiyor...
3: nasip kismet;)bir cok aile cocuklarini evlilik icin zorlamaktalar.. zorlamalari sebebiyle evlenen cocuklar maalesef evlendikten sonra karsi koyuyorlar,... Bosanarak...cocuklar en cok üzülen... gelecekte zorluk ceken oluyor onlarin arasinda...sisterE ablamizin dedigi gibi kim olursa olsun... önemli olan "kurtulmak"sahsen bana türkiyede böyle bir teklif geldiginde söyledigim sey: ben kizilay degilim, kimseyi kurtaramam!daha kendi ayaklarim üzerinde durmamisken... hic...hesabisorulacak nickli arkadasinda belirttigi gibi... para ugruna yapilabilecek bir sey degil bu evlilik...akli basinda bir insan parayla mutlu olamayacagini bilir...karakterini begendigin... ALLAHIN rizasi icin ugrasan bir mücahid(e), seni toplum icinde tartabilecek nitelikte olan ve ALLAHin izniyle sevdigin bir insanla ayagini yorganina göre uzatirsin oldu bitti insaALLAH!...[dünya mali dünyada kalir...hirs insandan cok sey alir...]kardesiniz

-- yasemin çok güzel yazmışsın... fakat şu sözün de değerlendirmeye değer... ben kızılay değilim... fakat şu anda yardım kuruluşları çoğaldı... illa kızılay olman gerekmez ki; mesela deniz feneri, can suyu vs... yardım kuruluşlarıda var...

-- tesekkür ederim abi!napiim, bazen o kadar cok üstüne geliyorlarki insanin... farkinda olmadan ilginc ve kendine has sözler üretebiliyor bak o konuda haklisin, gözümden kacmis... deniz feneri ve can suyunu ihmal etmisim... bir daha teklif geldiginde onlarida saymaktan büyük bir zevk duyacagim

-- hakLisin Yasemen.. sahiden Türkiyedeyken öyle teklifler geliyorki..gülüyümmü agliyayimmi `?artik kapiyi´da acmiyorduk son günler.."evde yokuz"Allah hayirli kapilar nasip etsin..

-- ...böyle düşünüldüğünü bilmiyordum...Allah(CC) muhafaza... artık dua etmekten başka çare yok..Allah(CC) yazdı ise bozsun...

http://www.delikanforum.net/showthread.php?t=44236

1 yorum:

Adsız dedi ki...

kisisel is kurmak için kredi ihtiyacim var? evet bu e-postayi basvurursaniz,:finance_institute2015@outlook.com ya da bu e-postayi basvurabilirsiniz: Daha fazla bilgi için kredi.teklif@gmail.com