6 Eylül 2007 Perşembe

Ithal damatlarin verdigi zararlar...

Ithal damatlarin verdigi zararlar...

-- Yazan Kişi: inuffTarih: 07-23-02 14:43
Merhaba arkadaslarIthal damatlarin kucuk bir kismi tamamen eslerine saygi icindeler, ama cooook buyuk bir bolumu cok saygisiz davranmaktalar! Bu sadece bir misal. Daha fazla ornekleride var.Ithal damatlarin bizlere ve kizkardeslerimize getirdikleri zararlar nelerdir?

-- Re: Ithal damatlarin verdigi zararlar...
Yazan Kişi: sebnem026Tarih: 07-24-02 02:21vallahi saymakla bitmez inuff.arkadaslar ben bu hatayi bir kere yaptim ama sakin ola ki sizdeyapmayin.bulundugunuz yerden biriyle evlenin.aman aman!!

-- Re: Ithal damatlarin verdigi zararlar...
Yazan Kişi: BİLGEKAĞANTarih: 07-24-02 11:51
SELAM,ÖNCELİKLE BEYNİNİZDEKİ DÜŞÜNCELERİ DEĞİŞTİRMELİSİNİZ.SİZ ALMANYADA YAŞAYAN BAZI BAYANLAR BELLİ YAŞA KADAR GEZEYİM EĞLENEYİM KISACA HAYATIMI YAŞAYAYIMDİYORSUNUZ VE BU HAYATINIZI YAŞARKEN ORADA BÜYÜK İHTİMAL FAZLA GÖZE BATIYORSUNUZ VE BELKİ DE ORDANEVLENECEK BİRİNİ BULAMIYORSUNUZ. VE HİÇ DE ÖNEMLİ DEĞİL DİYORSUNUZ.NASILSA TRDEN BULURUM BİR ÇOBASNDEYİP TR DEN EVLENİYORSUNUZ. TABİİİ EVLENDİĞİNİZ ÇOBAN OLUYOR ÇOBAN OLMASA NE OLDUĞUNU BİLMEDİĞİTANIŞIP GÖRÜŞMEDEN VE DAHA AYNI YIL GÖRÜP EVLENDİĞİ BİRİYLE NE KADAR ANLAŞABİLİR. TABİİİ ADAM NEYAPDSIN AVRUPA GÖRMEMİŞ YAŞAMI SADECE KENDİ KASABASINDA GEÇMİŞ VE BİRDEN AVRUPAYA AÇILINCADA BURANERE BEN KİMİM DİYOR VE KOYVERİYOR YAŞAMA KENDİSİNİ.TABİİİİ BUNUN ACISINIDA ÇEKEN SİZLEROLUYORSUNUZ.BENCE SİZ ÖNCE ORDAN EVLENMEYE BAKIN ÇÜNKÜ ORANIN KÜLTÜRÜNÜ ALMIŞSINIZ BUDA GAYET DOĞALBEN 4 YIL BAŞKA BİR ÜLKEDE YAŞADIM VE TR YE DÖNÜNCE ZORLANDIM DÜŞÜNSENE SADECE 4 YIL SİZ İSE ORDADOĞDUNUZ ORDA OKUDUZ VE ORDA YETİŞTİNİZ . VE VE SİZE DÜRÜST OLMAYI ÖĞRETMEDİ ALMANYAYA 1.KUŞAK GİDENTR LER SİZLERE HEP ALMANLAR SİZİ KANDIRMASIN SİZ ALMANLARI KANDIRIN DİYE ALIŞTIRDILAR( ÇOĞU HEPSİDEĞİL ).NEYSE ÖNCE DÜŞÜNCE YAPINIZI VE EVLİLİĞİN BİR OYUN OLMADIĞINI VE AYRICA EŞ OLSUNDA ÇOBANOLSUN ÇAMURDAN OLSUN DİYE DÜŞÜNÜRSENİZ DAHA ÇOK BOŞANMALAR OLACAKTIR. ONDAN SONRADA İTHAL DAMAT DİYEYAKINIRSINIZ. BEN DE TR DENİM AMA SENİN DÜŞÜNEMEYECEĞİN KADAR DA RENKLİ YAŞARIM VE YAŞADIM 28 KADARVE GEZERKEN DE BULDUĞUM KIZLARLA EVLENMEDİM HALADA BEKARIM ( YANİ EVDE KALDIM :))))) )

-- Re: Ithal damatlarin verdigi zararlar...
Yazan Kişi: sebnem026Tarih: 07-24-02 15:17
sevgili bilgekagan, ne diyeyim söylediklerinde haklisin.ben tr den biriyle evlenmistim 4 yil önce veo buraya geldiginde ummadigim zorluklarla karsi karsiya kaldim.ilk önce dil sorunu sonrada issorunu.bütün hersey benim üzerimdeydi.sanki bir koca degilde bir evlat edinmistim.evin erkegi benhanimi ise oydu.böylelikle gözümde degeri kalmamisti evliligimin.evlenmeden önceki hayatimi veevlendikten sonrakini kiyaslayinca arada ne kadar fark oldugunu gördüm.evelenecek oldugun kisi ilkönce kendi ayaklari üzerinde durabilmeli.ben bunlari göz ardi etmistim o zamanlar.evliligim 8 aysürdü ayrildim.o yüzden genc kizlarimiza önerim benim yaptigim hatayi yapmasinlar,akliniz varsa trden evlenmeyin. sevgiler...sebnem

-- Re: Ithal damatlarin verdigi zararlar...
Yazan Kişi: LlaraTarih: 07-24-02 17:24
katiliyorum bir iyimi/kötümü degerlendirmesi yapmadan,birz burda degisik bir kültür senteziyle yasiyoruz, onun icingidipte tr´den evlenip, aman ne olursa olsun evleneyim mantigi yalnis.Ben istemem TR´den birini cünkü bazi seyleri özlerim,mesela bir almanca konusmak.Sonra kücük cocuk gibi herseyiyle ugras,uffff, hayat kisa,yasam güzel.

-- Re: Ithal damatlarin verdigi zararlar...
Yazan Kişi: haydibenTarih: 07-24-02 22:38
arkadaslarithal damat denen "seyler" acaip terbiyesiz tiplerdir..hic size soyle bir durum oldumu? veya boyle bir sey yasayan?mesela evlilik konusmalari yapilirken, oglanin babasi annesi vesaire "oraya cocuklar giderkentabiiki oradaki oturacaklari eve alacaklari esyalarin parasini falan oglanla gondeririz..." ve deutanmadan asagi yukari bir parada soylerler "ya tabii 4000 euro civarinda gondeririz iste!"... tabiioglanda diger yanda kizi kandirmaktadir: "tabii ya ben gelirsem mutlaka orada kuracagimiz evinparasini kurusu kurusuna getirecegim!"kisaca o zaman gelir, oglan almanyaya. fransaya, belcikaya, hollandaya iner ama cebinde soz verilenparanin onda biri bile yoktur!!!haydiiiii ne olacak simdi??? tabii kiz zaten calisiyor, iste o parayla ev duzulecek!!!! ustuneustluk oglan kizin kazandigi paranin bir kisminida babasigile "harclik" diye gonderecek!!!ve bu hikaye boyle gidecek... ithal damat turkiyedeki ailesi tarafindan bir sekilde "gurbet bankasi"gibi kullanilacak, ustelik bu para faizsiz ve geri odemesiz bir para!!!bu tur seyleride yasadinizmi? nasil yasadiniz? lutfen paylasalim dilerseniz...

-- Re: Ithal damatlarin verdigi zararlar...
Yazan Kişi: sebnem026Tarih: 07-25-02 16:09
bu söylediklerin aynen benim basima geldi.tr den nisanlandim ve buraya dönmüstüm.5 ay sonradadügünümüz olacakti.ne oturacak bir ev vardi hazirda ne de mobilya.arada bi kayinvalidelerletelefonlasiyorduk.bir gün bana aman kizim sen hic merak etme sen oradan oturabileceginiz bir ev bulmobilyalarini al döse,biz bütün herseyin masraflarinin yarisini karsilariz.oglumuz gelirken yanindagöndeririz.veeeee sevgili ogullari geldi ve inanin yaninda 200 DM getirdi.sanki sadaka parasi.cokagrima gitmsti ama yinede sesimi cikarmamistim evliligim zedelenmesin diye.üstelik bizimkisi birpantolon bir gömlekle gelmezmi.gittim onun üzerine bir kac giyisi aldim.o günler aklima gelince yasebnem ne kadar da safmissin diye geciyor aklimdan sadece...allaha sükür gecti o günler!!

---Re: Ithal damatlarin verdigi zararlar...
Yazan Kişi: BİLGEKAĞANTarih: 07-25-02 20:54
yav sebnem seninle yazışmak istiyorum.ziyaretçi defterine mail adresimi bıraktım .lütfen bir gündenk gelelim burda saygılar

-- Re: Ithal damatlarin verdigi zararlar...
Yazan Kişi: zeybek01Tarih: 07-25-02 21:31
Akılsız başın cezasını ayaklar çekermiş.Gidip türkiyede evlenin adamın almanyaya gelince neyle nasıl bir ortamla karşılaşacağını düşünmeyin,onun ne istediğini kendinizin ne istediğini hiç düşünmeyin, dil sorunlarını, çevre sorunlarını, işsorunlarını, yaşam satandardı sorunlarını hiç aklınıza getirmeyin sonrada adam kötü deyip işiniçinden çıkıverin.Ne bekliyordunuz? Adam orda ayda 2000 euro mu kazanıyor? Sanki zengin olduğu için mi almanyayageliyor. Neymiş mobilyaymış filan. Geçinmekte gönlü olan evini kurar gider.Mobılya koltuk olsa da olur olmasa da.Ama hayatı böyle basıte alır, başlangıçta hiçbir şeyi düşünmezseniz daha başınıza çok şey gelir.

-- Re:BIrazda kendinizi sorgulayin
Yazan Kişi: HayaalTarih: 07-26-02 10:29
Sevgili formcular....Ithal damat ithal gelin ne oluyoruz ya....:-))Sebnemcim tr de yasam sahiden cok zor....cogu insan kurtulusu sevmedende olsa yurtdisindaevliliklerde buluyor....Peki sen bu sorunlari yasarken...veye bittigini söyledigin sorunlardan sonra kendine acaba ben nedenevlendim onda neler buldum evlenmek icin gerekli sevgiyi yakalamismiydik diye sordunmu....Ayrildigin esin sanirim su an geldigi yere dönmüstür....onun hayatinda ne gibi izler biraktin hicdüsündünmü...Cok sorumluluklar yüklendigin belli...seni bu konuda hic kimse suclayamaz....ama hata bastan yapiliyor iste.....üzerinize alinmayin ama....burada cok ceviz kiran ve kendinecevresinde bir es edinemeyen kisilerde evlenmek icin solugu türkiyede aliyor...ne demisler igneyi kendine cuvalduzu baskasina.....SAYGILARIMLA.......

--Re:BIrazda kendinizi sorgulayin
Yazan Kişi: sebnem026Tarih: 07-26-02 13:54
sevgili hayaal, ayrildigim esim tr ye dönmedi o hala burada.babamin destegi ile kalabildiburada.onlar bugün en iyi dost oldu benimse babamla 3 yildir kontagim yok.o beni degil onu tercihetti. sucum ise kendi istegimle evlenip sonrada ayrilmam.cok dogru söylüyorsun evet hata bende vebeni kimseler zorlamadi evlenmek icin,ama bu hatayi yapmis olmamla beraber en cok sevdigim varligibabami kaybetmis kadar oldum.nicin evlendigime gelince aslinda uzun hikaye ama ben burada kisa birsekilde anlatayim...evlenmis olmam evden kurtulusum demekti o zamanlar.annem ve babamin yillardiraralarindaki huzursuzluk ve tartismalarindan bunalmistim,careyi evlenmekte buldum.gözüm hic birseyigörmüyordu.evlenecegim kisiyi sevip sevmemem umrumda bile degildi.sadece evden kurtulmak icin birbahaneydi.sonra annem ve babam ileri görüslü insan degildiler.aksam üzeri bir kiz arkadasimin yaninagitmem icin izin bile alamiyordum.iki kültür arasinda büyümek o kadar zor bir durum ki.hele birdeailen seni bazi seylerden mahrum birakirsa.evlendim ve ayrildim.ayrildigimdan dolayi hic bir zamanpismanlik duymadim ama dedigim gibi babami kaybettim....saygilar sebnem

Re:Sana Katiliyorum sebnem
Yazan Kişi: HayaalTarih: 07-26-02 18:12
Iste bir noktada birletik...ayrilmaniz sadece sana zarar vermemis hem ailen hem eski esin herkezdencok sen negatif yönde etkilenmissin...Öyleyse söyle diyebiliriz evlenmek üzere olanlara....iyi düsünün sevginizi sayginiziölcün...geleceginizi herseyiyle bugünüyle yariniyla tartarak secin...Cünkü aile baskisindan kurtulmak evlenip sonra ayrilarakta cözülmüyor...yani var olan sorun hepvarolacaktir hersey biter..beraberlikler..evlilikler ama kan bagi kopmaz...bu aileniz yani annenizbabaniz kardesleriniz oldugu kadar ayrilmis esinizden varsa cocugunuz icinde gecerlidir....SIKINTILARINI anlamiyor degilim...hata düsünmeden evlenenler kadar onlari cikmaz SIKINTILARAsürükleyen ailelerede aittir......Söylenecek desecek o kadar cok sey varki aslinda..cevabin ve aciklamalarin icin tesekkürlersebnem....

-- Re:Sana Katiliyorum sebnem
Yazan Kişi: zeybek01Tarih: 07-26-02 19:16
sevgili sebnem,babanı ve aileni ileri görüşlü değil diye anlatıyorsun ama kusura bakma bu devirde sırf anne bababaskısından kurtulmak için rast gele bir evlilik yapmak daha büyük bir geri kafalılık.İnan senin durumuna çok üzüldüm. Ben babanı kaybetmiş olacağını sanmıyorum. Bir baba çocuğunu niyeterketsin? Aranıza bazı kırgınlıklar girmiştir. Doğru çabayı göstermeyi başarırsanız yine herşeyeski haline döner.Evlenmekle hem kendi duygularınla hem kocanın duygularıyla kumar oynamaya kalmışsın. Bu nedenleayrılmak en doğru karar olmuş. Dilerim bundan sonrası için kendini ve başkalarını daha ciddiyealırsın.

http://www.turkdunya.de/forum/rf42_t14650_ithal-damatlarin-verdigi-zararlar.html

4 yorum:

Adsız dedi ki...

bende tr den gelmis bir damat olarak fransaya geldigime binbir pismanim buradaki insanlar medeniyetten iyi niyetten hos goruden turkiyeden yuz yil uzaktalar.turkiyedeki meslegim muhasebecilikti esime asik olup evlenip buraya yerlestim ama galiba biraz aceleci davrandim buradaki insanlar ozelliklede karimin ailesine ne kadar yedirdiysem doyuramiyorum insaaat sirketim var iyide kazaniyorum fakat onlarin bu hali karimla benim aramda buyuk sorun benim mutsuzlugumun bas mimarlari uc gelinleri daha var onlarin cektigini kopek cekmez kadinlar birakip gidemiyorda namus diyip kaderlerine boyun egiyorlar simdi soyleyin bakalim buradakilerde hicmi suc yok tabi bulmussunuz garipleri caresizleri yukluyorsunuz butun suclari isterse suc sizde olsun atalar bosuna denemis elin evladi ele ucuz simdi turkiyeden bu yazimi okuyan kiz ve erkek arkadaslara sesleniyorum sakin ha avrupadan biriyle evlenmeyin bu sizin degil onlarin kurtulusu burada herkes birbirinin ne mal oldugunu iyi bildigi icin ne kizlar koca ne erkekler kari bula biliyor turkiyedeki zavalli gencleri avrupa soyle avrupa boyle diyip kandirip evleniyorlar sonrada bir ayagin buraya dustumu cile bulbulum cile turkiyedeki hayat burdan yuzbinkat daha guzel enazindan utanma arlanma ve saygi var burada her sey bitmis tek gercek para ve cikar

Adsız dedi ki...

sen eğer severek evlenip getirmişsen damadı, dediğiniz gibi çocuk gibi bakmak zorundasınız, yol göstermek dilini öğrenmesine yardımcı olmak işini bulmasına yardımcı olmak kendi maaşınızdan harçlık vermek zorundasınız!! diyorsan ki evlenmek için saflığından yararlanıp getirdim, ben burda bulamıyorum. o zaman neyin kafasını yaşıyorsun sen kardeşim akla mantığa sığarmı yaptığın. sen turkiyede evlenip yaşasan nasıl olur? eğitim sistemleri farklı iş kolları aynı gözükse de farklı, bir almanca biliyorsun diye burada iş bulacağını mı zannediyorsun? türkiyede artık üniversite mezununu işe almıyorlar yüksek lisans yapman gerekli. ama sen burada olsan eşin sana da çocuğuna da almanyadaki kolay şartlar gibi değil günde 12 saat de çalışır mesai de yapar bakar. karım neden destek olmuyor diye de bir gram düşünmez. çünkü erkek, evin bütün yükü ailesinin bütün sorumluluğu onda değil mi? hani nerde genelde kadınların savunduğu eşitlik? nerde evliliğin ortak bir müessese olması, erkek zorunlu da kadın neden sürekli şikayet halinde(bu sayfadaki gibi). arkadaşlar türkiyedekiler ekmeğini taştan çıkartıyor. zor şartlarda yaşıyor, haktan hukuktan türkiyede bahsetmeniz zor, avrupanın güzelliklerini türkiyedekilere anlatınca hoş geliyor değilmi. ama türkiyeyi de aşağılıyosunuz laf aralarında türkiyede şöyle avrupada böyle çok daha iyi diye. bir türk arabistana gitse orda onlara aynı şekilde konuşsa dayak atarlar. anlatsana ithal damada orada yaşayacağı psikolojik bunalımı, erkeklik gururunun ayaklar altına alınacağını,kültür farklılıklarını, zaten bunları baştan anlatıp baştan kavga etmiyorsan, ya art niyetlisindir yada bunları ön göremeyip konuşamayacak kadar cahilsindir kardeşim.

Unknown dedi ki...

Avrupa türkler olmadan daha güzel olurdu

Unknown dedi ki...

Türkiye de köyünü birde tatil gittikleri yerler dışında tr hakkında hiç bişey bilmiyor bu gurbetçiler yazık.

Kültür sıfır saygı sıfır bencillik nirvanaya ulaşmış selam vermez selam almaz olmuş kendilerini avrupanın sahibi sanıyorlar tr 2ay kalsalar açlıktan koşa koşa dönerler.

Bide Avrupa yı begenmezler

Ama tr dönmezler niye spa somaj artık adı her ülkede başka işsizlik parası olmasa ne yaparlardı.
Akrabalık zaten ölmüş dedikodu kıskançlık uçmuş gitmiş

Yaralı parmağa faydası olur diye izlemeler,